Pozycjonowanie stron, a ulepszone CPC

2020-07-15

Gdy lista słów kluczowych osiągnie znaczne rozmiary, zarządzanie stawką każdego z nich może się stać czasochłonne i wymagać kontrolowania wyników co pewien czas. System Google AdWords udostępnia kilka sposobów automatyzacji określania stawek, dzięki którym oszczędza się czas poświęcony na ręczne działania czy nawet poprawia skuteczność kampanii.


Pozycjonowanie stron http://mateuszkozlowski.pl/, a kilka ciekawostek

Pierwszą funkcją pozwalającą na pewną automatyzację stawek za kliknięcie jest Ulepszone CPC, czyli rozszerzenie metody ręcznego ustawiania stawek. Nie ma tu pełnej automatyzacji - ulepszone CPC korzysta ze stawek ustawionych przez reklamodawcę, więc w dalszym ciągu należy je kontrolować, jeżeli chodzi o pozycjonowanie stron.


Gdy funkcja jest włączona, wysokość stawki można zmieniać w zależności od aukcji. Jeśli system uzna, że dla którejś z nich wystąpienie konwersji jest bardziej prawdopodobne, stawka zostanie podniesiona - nawet o 30%. W odwrotnym przypadku ulepszone CPC zmniejsza maksymalną stawkę za kliknięcie. Oczywiście korzystanie ż tego udogodnienia ma sens jedynie wtedy, gdy zaimplementowano śledzenie konwersji (co zresztą zawsze powinno się robić). Aby włączyć funkcję, należy przejść do ustawień kampanii, a następnie - do edycji sekcji „Strategia ustalania stawek”.


Funkcja nie wykorzystuje od razu 100% ruchu - część aukcji kontrolnie pozostanie przy starych ustawieniach, a system z czasem porówna wyniki obu grup aukcji, aby ocenić skuteczność ulepszonego CPC dla danej kampanii i zoptymalizować jego działanie. Wynika z tego, że w dłuższej perspektywie stosowanie tego rozwiązania jest korzystne, ale nie zawsze przynosi zauważalną poprawę. Według niektórych źródeł po włączeniu tej opcji skuteczność kampanii może się zmniejszyć. Najlepszy sposób to po prostu samodzielne sprawdzenie jej działania.